Агроклас, про який можна тільки мріяти

0

Сьогодні за підтримки компанії Syngenta в Національному еколого-натуралістичному центрі Міністерства освіти і науки України (НЕНЦ) у м. Києві  відбулося відкриття  «Агрокласу» для “юних натуралістів”. Клас обладнаний сучасним мікроскопом, обладнанням для аналізу грунту на Ph, представлені моделі молекул, зразки насіння основних сільгоспкультур  тощо

Основні напрями роботи «Агрокласу» включатимуть підготовку учнів до практичної та експериментально-дослідницької роботи в галузі сільського господарства й ознайомлення з сучасними технологіями вирощування сільськогосподарських культур. Тут проводитимуть заняття з екології та агроекології для учнів загальноосвітніх навчальних закладів України й міста Києва, практичні та лабораторні заняття для учнів аграрного відділення Всеукраїнської природничої школи НЕНЦ, а також навчальна практика тудентів аграрних і педагогічних ВНЗ України.

НЕНЦ, до речі, це провідна установа в галузі розвитку позашкільної біологічної, екологічної, аграрної освіти. У 2015 році  Центр відзначив 90-ту річницю заснування та 90-річчя юннатівського руху в Україні.

1

«Компанія Syngenta вже має низку власних соціально-освітніх та суспільно-природничих проектів. Ми також працюємо над різними просвітницькими ідеями в рамках корпоративної соціальної відповідальності разом із партнерами, одним із яких став НЕНЦ, — зауважив генеральний директор Syngenta в Україні Гебхард Рогенхофер. — Разом із фахівцями Центру ми створили навчальний «Агроклас» і маємо надію, що робота, яка проводитиметься у ньому, буде сповнена захопливих відкриттів в агронауці».

За словами директора НЕНЦ Володимира Вербицького, ініціативність та активна участь бізнесу у втіленні творчих і освітніх  рішень має велике значення для розвитку сучасної освіти.  Для будь-якої галузі молодий висококваліфікований спеціаліст — обов’язкова складова успіху. Саме тому так важливо, щоб до формування справжнього професіонала своєї справи долучалися і досвідчені практики з бізнесу, впевнений пан Володимир. Наразі тенденція щодо запровадження спільних освітніх ініціатив, спрямованих на розвиток талановитої молоді, зокрема підготовку майбутніх фахівців-аграріїв, стає все більш помітною.

Керівництво НЕНЦ та Syngenta впевнені, що «цей новий, комфортний, із сучасним обладнанням простір надихатиме вивчати і досліджувати».

Завдяки підтримці  Syngenta вдалося придбати потужний проектор та ноутбуки, з агрономічного приладдя — тестери для визначення температури і вологості  ґрунту й показників сонячного випромінювання, прилади для демонстрування та дослідження всмоктування води коренем рослини. Білоцерківський діагностичний центр компанії вже надав витратні лабораторні матеріали, до кінця вересня очікують на надходження лабораторного обладнання для проведення навчально-дослідної роботи: мікроскопи зі збільшенням від 4 до 100 разів, сахариметр-поляриметр, призначений для вимірювання концентрації сахарози в розчинах, та інше приладдя. 

Як зазначають у  Syngenta,  компанія вже мала досвід співробітництва з Центром у рамах міжнародного профорієнтаційного проекту «STEM* — освіта з агробіологічного профілю» для учнів 9–10 класів. Спеціалісти компанії провели серію практичних занять, де учні ознайомилися з сучасними технологіями вирощування овочевих культур, зокрема з процесом закладання дослідів на ділянках, підведення крапельного поливу, особливостями захисту рослин. Отже, успішна співпраця минулоріч заклала міцний фундамент партнерства і на майбутнє. Проект «Агроклас» — яскравий тому приклад.

Урочисту подію відвідали представники Міністерства освіти і науки України, Національної академії аграрних наук, Національного університету біоресурсів та природокористування України, учні та педагогічні працівники позашкільних і загальноосвітніх навчальних закладів. Учасники заходу переконалися на власному досвіді, що  співпраця аграрного бізнесу, позашкільних та вищих навчальних закладів здатна забезпечити необхідні умови для проведення ефективного навчального процесу і допрофесійної підготовки майбутніх фахівців аграрної галузі на найвищому рівні.

2