Довіра як інструмент управління. Необхідність чи забаганка?

Довіра як інструмент управління.  Необхідність чи забаганка?

Відчуття необхідності тотального контролю над своїм бізнесом притаманне деяким власникам. З одного боку, воно вимушене: як довірити підлеглим приймати рішення самостійно? Вони ж все зруйнують! Як казав один клієнт (якому, до речі, не вдавалося збільшити свій бізнес і який майже жив у офісі): хочеш зробити добре – зроби сам.

Ця стратегія дієва і вона відповідає відразу на дві важливі потреби: 1) потреба все контролювати 2) потреба бути ЗНАЧИМИМ.

Але це лімітуюча стратегія. Я досить часто маю справу з власниками бізнесу, які відчувають себе у пастці: ані відпустки, ані часу на родину та відпочинок, ані можливості розвивати та збільшувати бізнес.

Чому деякі підприємці усвідомлюючи потребу делегувати не роблять цього?

Брак довіри

довіра

Справа в тому, що у нашій культурі значення довіри недооцінене, а значення контролю, влади – гіпертрофоване. Це обумовлено історичним контекстом.

Не пропоную вам наразі відсторонитися від справ і довірити все підлеглим.

Але пропоную на хвилину уявити той ресурс, який ви спрямовуєте на контроль. Що як створити умови в яких люди самостійно приймають найкращі для компанії рішення, керуються інтересами бізнесу, кінцевого споживача та вирішують виникаючі проблеми самостійно навіть якщо їх ніхто не контролює?

Мрія? Неможливо?

Таке перевтілення неможливе за один день і воно не відбудеться без змін у свідомості власника та керівництва.

Ви, як керівник, маєте припустити можливість того, що люди хочуть та можуть бути самостійними, мають добрі наміри й можуть розвиватись та організувати їм належні умови для цього.

Такий еволюційний перехід компаній та людей описує Фредерік Лалу в книзі «Компанії майбутнього». Згідно з його класифікацією є 5 основних стадій розвитку: червона, жовта, помаранчева, зелена, бірюзова.

Організації на Імпульсивно-Червоній стадії свідомості вперше зֹ’явились у формі невеликих загарбницьких армій. Вони і до сьогодні існують у вигляді вуличних банд або мафії. Чудова метафора червоної компанії – вовча зграя. Ватажок мусить демонструвати свою перевагу в силі й підкоряти всіх своїй волі.

Поява Жовтих Компаній спричинила два великі прориви: тепер організації спроможні будувати плани на середній та довгий термін, а ще створювати стійкі та здатні до зростання організаційні структури.

Приклад Жовтої організації – католицька церква. Девіз жовтої організації – стабільність.

Метафора – армія. Жорстка ієрархія, субординація, формальні процеси, зрозумілі правила.
 

Успішна помаранчева компанія – Coca-Cola. Пірамідальна структура притаманна помаранчевим компаніям. Якщо Жовті покладаються лише на батіг, то Помаранчеві вигадали медяник. Метафора помаранчевої компанії – машина, відлагоджений механізм.

Наступний рівень – зелений. Ціннісно-орієнтована культура та мета, що надихає. Приклад зеленої компанії – Southwest Airlines. У зеленій компанії працівники є частиною однієї родини, вони тримаються разом і готові допомагати один одному.

І найновіший ще мало досліджений рівень – бірюзові компанії. У них працюють автономні об’єднання людей, які самостійно приймають усі рішення.

Що замінює страх? Здатність довіритися багатству життя. На Еволюційній Бірюзовій стадії ми навчаємося зменшувати нашу потребу контролювати людей та події.

Тож довіра – невід’ємна частина Бірюзової парадигми. Вона виникає на Зеленому рівні, коли на Жовтому рівні були визначені та сформовані дієві правила, коли на Жовтому рівні механізм компанії було відлагоджено і він працює ефективно. Рівень компанії визначається рівнем її власника та керівництва.

Якщо маєте намір сформувати ефективну, автономну команду – доведеться працювати зі своїм рівнем страху, довіри та поваги і крок за кроком переводити компанію з рівня на рівень за собою. Як самому перейти на вищий рівень? Через опанування власних страхів, усвідомлення власної стратегії керівництва та того, як ви наразі ставитесь до підлеглих, через визначення того, на якому рівні ви та ваша компанія перебуваєте зараз і де хочете бути. Це ви можете зробити за допомогою коуча. Запис на коуч-сесію 097 42 43 967.

Коуч Ганна Лангова

Коуч Анна Лангова

https://www.facebook.com/langovacoach/

https://www.youtube.com/channel/UCXPjBlrlytYee5puTBLmUvw

Обзор книги Фредеріка Лалу: https://www.youtube.com/watch?v=kWIg5gJaPwo&t