Українське свинарство: погляд зі сторони

0

Анна Назаренко, Agroexpert (Німеччина – Україна)

Якщо вже йдеться про тваринництво в країнах Європи, як тут не згадати флагмана цієї галузі – німецьку виставку з тваринництва EuroTier. Цього року вона мала неабиякий успіх серед іноземних відвідувачів, у тому числі й українських. Фахівці відомої в Україні австрійської компанії з виробництва обладнання для скотарства та свинарства «Бройєр Штальтехнік ГмбХ» під час виставки мали змогу поспілкуватися з українськими свинарями. Які висновки щодо актуального стану українського свинарства з цього приводу зробили австрійці? Ми звернулися за коментарем до Юргена Кьоніга – керівника відділу продажів компанії.

Готовність до нових інвестицій зростає

Компанія «Бройєр Штальтехік ГмбХ» уперше брала участь у міжнародній виставці EuroTier. Метою участі була підтримка власних клієнтів із міжнародних ринків: з України, Угорщини, Чехії, Німеччини тощо. «Втім, хотіли знайти й залучити на виставці також нових клієнтів, – зазначає пан Юрген. – Адже наразі компанія обрала курс на країни Східної Європи». До речі, дебютна участь у виставці загалом виявилася дуже успішною для компанії.

Оскільки сам стенд був розташований у павільйоні для свинарів, тож і відвідувачами були переважно спеціалісти цієї галузі, які цікавилися обладнанням для свинокомплексів. Примітним для пана Кьоніга стало те, що готовність українських свинарів до нових інвестицій у галузь покращилась порівняно з останніми роками. Не дивлячись на всі проблеми українського свинарства, ситуація поволі нормалізується, або навіть поліпшується. І кожен, хто займається свинарством, має бажання робити щось нове у господарстві задля досягнення успіхів, приміром, розпочати новий етап у виробництві. Підприємці розуміють, що не можна зупинятись: потрібно працювати над собівартістю та ефективністю своїх господарств. Тож готовність інвестувати та рухатись вперед знову перемагає.

Компанія «Бройєр Штальтехік ГмбХ» займається реалізацією проектів: реконструкції або будівництва виробничих приміщень. Впровадження таких проектів доволі розтягнуте в часі. Втім, все розпочинається з отримання нових контактів, нових клієнтів, потім – їх консультування, декілька відвідин господарств, проектування та безпосередньо монтаж/будівництво. Та навіть після цього співпраця не завершується – спеціалісти компанії продовжують консультувати і надавати сервісні послуги клієнтам.

Для фахівців компанії що реконструкція, що новобудова – однаково важливі етапи співпраці. Підхід компанії до цих проектів ретельний і відповідальний, а принцип їхньої реалізації подібний.

«За останній час я помітив, що українські фермери готові до нових інвестицій. Адже під час політичної кризи нові капіталовкладення були ризикованими, оскільки ситуація в країні була занадто нестабільною. Сьогодні, на щастя,люди потроху оговтуються і починається новий виток розвитку як у самому суспільстві, так і в усіх сферах діяльності. Свідомість людей в умовах кризи кардинально змінилась, і вони чітко зрозуміли, що навіть у такій ситуації потрібно діяти рішуче й розважливо» – зауважив пан Юрген. «Ще у 2014 році багато хто з наших клієнтів навіть думати боявся про інвестиції, адже впевненості в завтрашньому дні не було. Тепер таких побоювань стало значно менше».

Утім, складнощі все ще залишаються

Оскільки ситуація у галузі свинарства в Україні суттєво різниться від європейської, навіть не беручи до уваги нинішню політичну та соціальну кризи, великий вплив на ділові стосунки має нестабільність української національної валюти. З таким ринком, як український,складно працювати – треба бути готовим до довготривалих проміжних етапів. На превеликий жаль, не все залежить від підприємств. Є багато чинників, як то африканська чума або постійні зміні у податковій системі, які впливають на рішення господарства.

«Також, чим ще різниться українська галузь свинарства – це розмірами підприємств, – говорить пан Юрген. – Вони більші, аніж у Західній Європі. А отже, потребують вищого рівня спеціальних знань. Адже великі проекти треба й планувати інакше. Варто зазначити, що іноді доводиться докласти чимало зусиль, аби переконати клієнта придбати саме якісне закордонне обладнання». Проте в роботі з українськими партнерами компанія має позитивний досвід – усі затверджені проекти реалізовані успішно.

З власного досвіду компанії: на ринку України представлена велика кількість продукції від різноманітних фірм-виробників. Зробити правильний вибір – задача для фермерів не з легких. Саме в цьому полягає завдання продавців-консультантів,  які повинні фахово розумітися на техніці/продукті та вміти підібрати оптимальне рішення для кожної потреби підприємства, аби уберегти тваринників від купівлі неякісного товару та допомогти зекономити в перспективі. 

«Адже ми, фірма Бройєр Штальтехнік ГмбХ, прагнемо отримати клієнта, який буде задоволений у довгостроковій перспективі і для якого ми будемо завжди надійним партнером», – зазначив пан Юрген.

Перспективи є

Сьогодні фірма Бройєр Штальтехнік ГмбХ активно працює в Україні та реалізує  свої проекти як у свинарстві, так також у скотарстві.

Українська команда компанії також збільшилася, тож відтепер фахівці можуть впевнено братися за реалізацію та подальшу підтримку великих і складних проектів.

Для своїх співробітників та зацікавлених клієнтів компанія організовує семінари на власній базі або базі партнерів в Австрії.

Набуває великої актуальності й питання енергоефективності виробництва свинини. Нині багато українських свинарів запроваджують такі проекти у себе в господарстві. Компанія має багатий досвід у сфері охорони довкілля та енергозаощадження, має безліч патентів відповідних сертифікованих установ ЄС. І саме для України, з її різноманіттям природно-кліматичних зон, важливо запропонувати придатні для таких умов системи. Деякі такі проекти вже успішно працюють на українських підприємствах.

Під енергоефективністю можна розуміти багато речей: як виробничі приміщення загалом, так і ефективність освітлення, вентиляції тощо. Та при цьому саму ефективність слід розраховувати на одиницю виробленої продукції, а не лише як витрати на нове обладнання (завдяки, приміром, поліпшенню мікроклімату в свинарнику збільшуються прирости тварин).

Якщо ж іноземні компанії продовжують й активізують свою діяльність на українському ринку, підтримують контакти з давніми клієнтами, сподіваємося, це може бути показником налагодження ситуації у вітчизняному тваринництві й свинарстві зокрема.