Запуск стартапів через платформу AgroTalks

0

Слово «стартап» віднедавна дуже часто можна почути в певних колах аграрного бізнесу, але що воно означає і чим може стати в нагоді аграріям?

Для розуміння «старатап» – це щойно створена компанія або команда однодумців, котрих поєднує якась спільна ідея та бажання її втілити чи впровадити як проект у будь-якій галузі, а в даному випадку – в аграрній. Чому в цій сфері з’являється багато стартапів? Тому що вона має величезний потенціал технологічних рішень, який необхідно відкрити, а отже – цей ринок готовий до сприйняття нововведень і є над чим працювати.

Утім, однієї ідеї мало. Для того щоб стати повноцінним плідним проектом, готовим до використання, вона має пройти багато етапів розвитку. Саме для цього створена громадська організація «Платформа розвитку агробізнесу AgroTalks», діяльність якої спрямована на пошук ефективних рішень та актуальних ідей для впровадження технологічного і відповідального сільськогосподарського виробництва, адже дуже важливо, аби всі учасники ринку, від малих фермерів до великих компаній, мали змогу й були готові користуватись передовими технологіями.

Проект AgroTalks покликаний об'єднати дві найперспективніші та наукомісткі для України сфери (аграрну й IT) із залученням необхідних інвестиціїЯк працює бізнес-акселератор AgroTalks?

Проект AgroTalks покликаний об’єднати дві найперспективніші та наукомісткі для України сфери (аграрну й IT) із залученням необхідних інвестиції, що, звісно, спонукає та надихає молодих і талановитих людей розвиватися й створювати щось нове. Для цього в структурі AgroTalks є бізнес-акселератор, за допомогою якого команда або автор може в максимально стислі терміни доопрацювати і реалізувати свій проект, а саме – сформувати бізнес-модель, фінансовий план, провести аудит за всіма базовими стратегічними напрямами, отримати менторську підтримку чи стратегічний консалтинг.

«Перед тим, як проект потрапляє в програму акселерації, він проходить первинний відбір за основними критеріями: інноваційність, технологічність, унікальність, економічний ефект від впровадження. Експертна комісія виносить рішення й дає подальші рекомендації залежно від того, на якій стадії перебуває проект, – говорить Станіслав Діденко, CEO Платформи розвитку агробізнесу AgroTalks. Радує, що є потреба в рішеннях і є ті, хто готовий створювати ці рішення».

Проект AgroTalks покликаний об'єднати дві найперспективніші та наукомісткі для України сфери (аграрну й IT) із залученням необхідних інвестиціїДе знайти кошти?

Яким чином можна залучити кошти для проекту, який розвивається? Один із шляхів, окрім пошуку прямих інвесторів – перша українська краудфандингова платформа Donate Agro, створена бізнес-акселератором AgroTalks. Механізм краудфандинга вже давно й успішно працює в світі, й усі охочі можуть пожертвувати для реалізації ідеї будь-яку суму грошей. Використання краудфандингової платформи Donate Agro має низку переваг – розміщення агропроектів різної спрямованості від технологічних до соціальних, гнучка модель фінансування, за якої є можливість отримати гроші, навіть якщо фінансова мета кампанії не досягнута, а також привернення уваги громадськості до проблеми, яку проект вирішує.

AgroTalks Day: заяви про свій проект!

Селекційно-тестова пасіка «Правильні бджоли»Залежно від рівня підготовки проекту та потреб команди можна залучити активних учасників агроринку для формування експертизи й зворотного зв’язку. До складу експертів Платформи входять представники великих агрохолдингів, IT-компаній, кооперативів, асоціацій, а також успішні стартапери, бізнес-коучі та технологи. Обміну інформацією найкраще сприяє дружня атмосфера. Саме з цією метою 16 травня був проведений AgroTalks Day – захід, спрямований консолідувати спеціалістів та розробників, де кожен учасник мав змогу долучитися до діалогу, а самі розробники – презентувати свої напрацювання.

Олексій Івженко, переможець грантової програми від AgroTalks, розповів слухачам про свій проект із розвитку селекції бджіл – селекційно-тестову пасіку «Правильні бджоли» та пояснив, яку роль він має для розвитку вітчизняного бджільництва. Ефективне рішення проблеми – надання консультативних послуг для аграріїв та їхніх партнерів за допомогою консалтингового агентства AgroSurveyor запропонувала Лариса Бондаренко. Клієнти AgroSurveyor можуть отримати кваліфіковану підтримку з питань побудови сівозміни, складання системи застосування добрив, діагностики ґрунтів, розробки технологічних карт та методик управління ризиками. Володимир Козеровський представив проект «розумної» теплиці Smartep, котрою можна керувати прямо з власного телефону. А з допомогою безпілотних комплексів стартапу AeroDrone аграрії вже в недалекому майбутньому можуть обробляти свої посіви. «Ми старанно думали над тим, як зробити ці комплекси продуктивними, недорогими та ефективними. Після випробування наших дронів на полях, фермери почали говорити про підвищення врожайності оброблених посівів і про зниження операційних витрат, – коментує засновник та генеральний директор проекту Юрій Педерій. Як можна успішно продати отриманий урожай? Це стане можливим без зайвих навантажень завдяки торговим інтернет-майданчикам, онлайн-біржам, однією з яких є проект AGROXY. Також новинкою на ринку може стати бот (програма, що імітує поведінку людини), який може допомогти з документообігом. «Уявіть собі, що весь ваш відділ закупок перетворюється на помічника, який постійно перебуває у вашому телефоні, – коментує Нестор Дубневич, засновник стартапу bot.lawyer, юрист адвокатського об’єднання «Юскутум». Цей механізм працює наступним чином – клієнт звертається до бота з запитом або пропозицією поставки, а далі бот збирає та обробляє всю потрібну інформацію для того, аби необхідні сторонам угоди були укладені, вирішуючи при цьому всі супутні нюанси.

Радниками для учасників заходу виступили Ігор Бучацький, Country Manager Ukraine ED&F Man Industrials; Євген Нетреба, Associate в Chernovetskyi Investment Group; Володимир Дем’яненко, CEO IzSela.ua та D2; Валерій Яковенко, Founder DroneUA; Ярослав Мовчун, CEO Ягідна ферма «Озеряна»; Ірина Притченко, CEO Woolbar.

Коментарі

«Насамперед у вас має бути хороша команда. По-друге, ви повинні у будь-якій ситуації чітко й швидко сформулювати свою ідею. По-третє, ніколи не треба здаватися. Багато стартапів починалися з однієї ідеї, але змінювалися відповідно до потреб ринку», – Ігор Бучацький, Country Manager Ukraine ED&F Man Industrials

«У кожного інвестора існує свій переговорний підхід, завдяки якому він прийме рішення. Залучення інвестицій може тривати мінімум півроку. Інвестор завжди хоче швидкої окупності від проекту», – Євген Нетреба, Associate в Chernovetskyi Investment Group.

«Питання швидкості, маржинальності, підходу і комунікації є вирішальними у виборі клієнта. Важливо з першого сезону впровадження продукту не викликати у клієнтів відчуження. Немає універсального продукту, який би працював постійно. Наша продуктова лінійка змінюється чи не кожен рік, через оновлення тенденцій і технологій. Складність запровадження інновації – це лише питання комунікації. Якщо ви працюєте з бізнес-моделлю, що передбачає оцінку продуктивності та тісну взаємодію зі споживачем, коли ви можете оцінити ефект своєї роботи – це дасть свої плоди і ви зможете масштабувати свій сервіс», – Валерій Яковенко, Founder DroneUA.

Олена Нінуа, Agroexpert